Fra: Hustleren
Emne: Returret hos Thansen – køb og salg
Besked: Hej
Jeg købte en reservedel hos Thansen og ville 1 time senere returnere den, men fik den besked at alle varer med en værdi over 100 kr ikke kunne tages retur med undtagelse af at pengene blev overført til ens konto.
Dette er forståeligt nok til en hvis grænse, da kassebeholdningen selvfølgelig ikke skal være vildt stor i en butik uden sikkerhedsvagter og kun med amatører som ansatte, men alligevel så bliver jeg irretteret over måden som de håndtere reklamationen på, da de ser det som min skyld, at de har solgt mig en defekt varer.
Jeg ville gerne have haft pengene udbetalt da de havde solgt mig en defekt varer og jeg derfor gerne ville købe denne et andet sted.
Havde det været en alm. ombytning, så kunne jeg forstå reglerne, men Thansen havde jo solgt mig en defekt varer.
Som udgangspunkt har du ifølge købeloven ikke krav på at kunne returnere en vare. Dette er en SERVICE som butikker generalt tilbyder deres kunder – typisk en 14 dages returret. Får du en vare som så viser sig at være defekt så har du i realiteten kun en reklamationsret og den siger at du kan få repareret varen eller få den ombyttet. Kun i det tilfælde at de hverken kan det ene eller det andet kan du kræve handlen ophævet. Når du handler et sted at det dig som forbruger der skal undersøge hvilke retur muligheder du har hos butikken. Mig bekendt er det iøvrigt udstillet på skilte i butikken samt på deres hjemmeside hvilket returmuligheder de har gældende for kunderne.
det er desuden heller ikek butiksassistenterne som laver reglerne men har ordre på strengt at håndhæve dem da de fra Thansens ledelse vil få en skriftlig advarsel hvis de bliver grebet i at udbetale over 100kr fra kassen, i gentagelsestilfælde er det bortvisning.. blot lige til en orientering, så hvad ville DU gøre hvis DU arbejdede i Thansen??
Thansen er en udmærket forretning sammenlignet med andre. Problemet er at butiksassistenterne ikke har særlig megen erfaring. Deres priser er ofte gode og nogle gange er kvaliteten også ok 🙂 Sådan er det med køb og salg. Deres 100-kronersregel burde de nok gøre lidt mere ud af at informere kunderne om.