Fra: jesper
Emne: returvare
Besked: Nu skal man sørme også oplyse navn, adresse, kontonummer, hvis man skal have penge retur, selvom de selv har udleveret forkert vare… Flot T-Hansen, der fik Refako en ny kunde, iøvrigt ikke dyrere, bare bedre.
Fra: jesper
Emne: returvare
Besked: Nu skal man sørme også oplyse navn, adresse, kontonummer, hvis man skal have penge retur, selvom de selv har udleveret forkert vare… Flot T-Hansen, der fik Refako en ny kunde, iøvrigt ikke dyrere, bare bedre.
skulle de overfører dem eller hvad sker der lige for dem ?
Det er et krav fra Skat at der skal navn på ved returvare, hvis man skal have penge retur
og så er du inde og kommentere igen hva Jacob… rigtig negativ overfor alle indlæg som sædvanlig
Jakob tror mere det i henhold til at T. Hansen kan føre kontrol med deres kunder i forhold til hvad der måtte være af retningslinier, for der findes ret mange steder hvor man bare får pengene retur uden at oplyse navn, kontonummer og meget andet godt…
Nu når det så er sagt, kan man jo tænke lidt over om T. Hansen mon gemmer disse informationer, for det er jo personfølsomme data og der gælder jo helt spedielle regler jvf. persondataloven…
Nu ligger landet sådan at man skal oplyse navn, adresse og underskrive at man er den person der står på bonen og modtager af beløbet, når man skal have penge retur. Ellers kan den person der sidder ved kassen få skyld for at have taget pengene fra kassen.
Det er da fint nok, men t-hansen har samme leverandør som refako 😉 haha
Man kan godt høre på de fleste her inde, at de overhoved ikke har nogen form for forretnings evner.
den eneste måde man kan holde på sine penge, er ved at gøre det sværer for forbrugeren.
reglerne siger, som så mange andre steder, at hvis du ikke kan fremvise bon på varen kan varen ikke tages retur, den eneste grund til T.Hansen bruger samme Teknin som Bilka,biva,jysk og andre store steder´, er fordi der skal være max focus på svindel. hvis i viste hvad der kommer dagligt af folk der vil fuske, vil det overreske jer til skyerne, og den enerst måde man kan få svindel sænket på er ved at stremme reglerne…
T.Hansen bruger bare deres gode ret under købeloven, til at søre for at andre ikke bruger DINE penge!
Købeloven melder ikke om nogen returret, eller en ret til at få sine penge retur inden for 14 dag. nej tvært imod siger loven at det er op til den enkelte forretning, hvordan de vil takle den. dvs der er 2 års reklemationsret, hvor i som forbruger stort set har jeres ryg fri inden for de første 6 måneder, men efter de 6 måneder skal i bevise at det er deres fejl.
T.hansen er så flink at de inden for 14 Dage gerne vil give jer jeres penge retur, hvis bare i viser en gyldig kvitering, og hvis beløbet er over 100,- skal de overføres på jeres konto.
mange steder, er der ingen returret, KUN OMBYTNING.
dvs du kan ikke købe både skiver og klodser, og så dagen efter levere klodserne tilbage, fordi de gamle stadig var fine….
TÆNK PÅ HVIS DET VAR JERES FORRETNING
Amen..
Jamen søde rare ven! Det er købeloven, prøv at tænk dig om!!
Til Jesper
September 15th, 2009 at 10:21 pm
HØRT! 🙂
– og jeg griner stadig over dig (anonymous) der bliver så gal hver gang nogen siger dig imod, med den RIGTIGE forklaring, og får dig til at se dum ud, fordi du ikke har ret 🙂
Du er så bange for at fremstå som en idiot lyder det som om, men dér kan jeg så fortælle dig, at den titel har du allerede fået 🙂
alle forretninger tager navn og adr. ved retur selv bilka, netto og fakta.. osv osv osv og det ved jeg for har tidligere arbejdet der