T-Hansen snyder og bedrager deres kunder.

Fra: Jan Larsen

Emne: T-Hansen snyder og bedrager deres kunder.

Besked: Jeg har købt et sæt (4 stk) Alufælge med sommerdæk til en Golf 2 1991 1.8 GT hos T-Hansen i Aalborg den 27.04.2009 med pasningsgaranti. Mærke Blade+Dæk 205/45-16 87W Roadstone XL. Pris 2.999 kr.

Da jeg ikke kører ret meget i bilen, skifter jeg midt i Januar 2010 mine sommerdæk ud med mine vinterdæk, og da opdager jeg at dækkene foran har gået imod inderskærmen og fjernet min undervognsbehandling så det er klart metal.

Jeg kontakter T-Hansen i Aalborg personligt i butikken den 01.03.2010 og fortæller dem at den har gået på, og der er dækningsgaranti på dem, der står to sælgere og undersøger om det passer, og de finder ud af at der er pasningsgaranti på dem, den ene ringer til T-Hansens dækmand for at høre hvad der skal ske, han vender tilbage og siger at deres dækmand vil ringe tilbage da han ikke lige sidder ved en pc.

Men det er sælgeren der ringer tilbage kl 17.55 og siger at jeg skal komme ud med 2 dæk til bilen Torsdag den 04.03.2010 kl 13:00. for så vil de se hvad problemet er.

Dette undre jeg mig over, hvorfor skal jeg kun have 2 dæk med, jeg vælger at tage derud næste dag den 02.03.2010 og snakker med sælgeren og siger jeg ikke kan forstå hvorfor jeg skal komme med 2 dæk, jeg kan jo ikke bruge disse dæk og fælge da de ikke passer på min bil og jeg har jo pasningsgaranti på dem, sælgere tager igen kontakt til deres dækmand, og sælger vender tilbage og siger at de vil forsøge med andre mindre dæk på fælgene, og jeg fortæller at jeg ønsker ikke de skal blive lavere i dækket, da det ellers vil gå ud over kørekomforten ved at de bliver hårdere at køre på.

Jeg bliver ringet op dagen efter af T-Hansens dækmand og han fortæller mig at jeg ikke kan få nye dæk og fælge når jeg har haft dem så længe og hvorfor jeg først fortæller om fejlen nu, jeg fortæller ham at jeg kører ikke ret meget, og jeg først opdagede fejlen da jeg ville skifte fra disse sommerdæk til vinterdæk midt i Januar 2010.

Han siger at de vil undersøge bilen for fejl, for jeg kan ikke få pengene eller nye Alufælge og dæk, han mener at der må være en fejl på bilen.

Jeg tager ud til den aftalte tid den 04.03.2010 kl 13:00 bilen bliver løftet op og bliver un dersøgt, og den ansatte der montere dækket foran kan godt se den går imod inderskærmen, han kan se at der ikke er fejl på bærekugle/styrekugle, han går ud og ringer til dækmanden, og da han vender tilbage kigger han på forhjulene og siger at han kan se at sporingen er forkert, det er derfor hjulet går imod inderskærmen, jeh siger til ham at det fejler ingenting, hvis den er gal med sporingen, så vil der komme et forkert slid på dækkene, hvilket ikke er sket, hverjken på sommerdækkene eller vinterdækkene.

Jeg siger til manden der står for montering, at nu gider jeg ikke mere, jeg føler at de hele tiden forsøger at finde en fejl på bilen, der skal kunne forklare fejlen, når jeg hele tiden har sagt at de IKKE passer til bilen, og at der er pasningsgaranti på dem, at de må tage dem tilbage, han går igen ud og ringer til dækmanden, da han kommer tilbage, vil de nu måle om sporingen er iorden, de finder ud af at sporingen er ok.

Jeg går med til at vi skifter dækkene til nogle der er mindre, vi prøver først det ene fordæk for at se om de passer, det går lige fri med få millimeter af inderskærmen, men nu opdager jeg et helt nyt problem, når dækket drejer helt ud til siden banker den imod stabilisatorarmen med både dæk og fælge, en direkte livsfarlig fejl, som kan få dækket til at blive flænset op og fælget ødelagt, dette siger jeg til manden som har monteret dækket, og han siger at det kan han godt set, han ringer til dækmanden og fortæller ham dette, de diskutere om nogle tal der står på fælgene, og det ender med at dækmanden ikke kan forstå at de ikke passer, vi aftaler at jeg skal komme ud den Torsdag den 11.03.2010 kl 13:00

Så vil han selv komme og se på det, jeg aftaler med manden som jeg har undersøgt bilen med, at han skal skrive ned hvad vi har gennemgået på bilen, og vi ikke har fundet fejl på støddæmper, styrekugle,bærekugle, og at sporingen er iorden, sådan at vi ikke skal gennemgå dette igen om en uge, dette skriver han ind på pcen.

Jeg tager derud den 11.03.2010 kl 13:00 så dækmanden og jeg vi begynder at diskutere, han vil undersøge fejlen igen, jeg fortæller ham at bilen er blevet undersøgt og dækkene og fælgene passer ikke, de må tage dem tilbage for jeg har pasningsgaranti på, dækmanden siger jeg kun har 3 mdr. til at reklamere for fejl, og dette er en ekstra service de yder som de slet ikke skal, med at finde en løsning, jeg fortæller ham at den sidst fejl opdagede vi først da jeg var ude for en uge siden og jeg ikke kan reklamere over en fejl jeg ikke vidste før nu.

Han fortæller mig at jeg kan kun få nogle gamle dæk og gamle fælge, da jeg har haft dem så lang tid, så det er hvad jeg har krav på, jeg siger til ham dækkene og fælgene er købt med pasningsgaranti, og de passer ikke, samt at den farlige fejl jeg først har opdaget nu, som jeg mener er direkte livsfarlig at køre med, viser at disse dæk og fælge ikke passer til bilen, og jeg vil ikke have nogle gamle dæk og gamle fælge, så siger han at så er der ikke noget at tale om, og jeg siger til ham at jeg vil køre en sag for at få mine penge tilbage.

Jeg har nu været ude ved T-Hansen 4 gange og kørt 80 km, samt brugt 5 timer på denne sag, jeg har gået med til at undersøge min bil for mangler, jeg har 4 alufælge med dæk som er ubrugelige og som ikke passer til min bil, så derfor ønsker jeg at få mine penge tilbage.

Men som nævnt vil de ikke give sig andet med denne ombytning, selvom de klart har lovet en pasningsgaranti, købeloven siger klart at man har 2 mdr. fra man finder fejlen til man melder den, og denne nye graverende fejl fandt jeg/vi først for 1 uge siden.

Ang. tale med chefen, det var chefen jeg talte med, og ham der ikke ville andet end tilbyde mig 4 gamle fælge og 4 gamle dæk, det var det eneste han ville tilbyde mig, det var det eller intet.

Jeg spurgte om jeg kunne vælge nogle andre brugte fælge og dæk, men nej det var dem han tilbød eller ingen, jeg tilbød at betale noget ekstra for nogle nye fælge for at løse problemet, men så kunne jeg kun få 1.000-1.200 mindre for mine egne end det jeg gav, og vi skulle bytte lige over med dem jeg havde imod de brugte han allerede selv havde valgt, ikke noget om det var nogle fælge jeg kunne lide, det var bare enten eller.

17 Responses to “T-Hansen snyder og bedrager deres kunder.”

  1. Sandie siger:

    Hej Jan

    Din sag lyder uhyggeligt meget ligesom min, bortset fra din sag drejer sig om et problem med størrelsen af dæk og fælge, mit var ang. at mine fælge var så skæve, at bilen rystede voldsomt allerede lige efter montering.

    Jeg er bange for, at hvis du havde klaget rettidigt over størrelsen ( iflg. pasningsgarantien) Så havde du heller ikke fået meget mere ud af det, end det det er endt op med nu.

    Jeg klagede over mine sprit nye fælge m. dæk kun 2 dage efter montering, og fik også at vide, at det måtte være fejl på min bil og ikke deres fælge, der var problemet… Heller ikke i dette tilfælde var der fejl på bilen( havde haft den med på aut. værksted ang. den rysten i bilen, hvor de kunne konstatere, at det var pga. dækkene)

    Min sag endte med, at jeg havde FDM test på bilens fælge/dæk for at påvise T-hansens fejl.

    Men selvom jeg kunne fremvise denne test, som viste jeg skulle have udskiftet 2 ud af 4 fælge og de sidste 2 fælge skulle afbalanceres på spinner, så vælger T-hansen stadig at gøre ingenting…

    Opgav til sidst kampen og købte nye fælge et andet sted.

    Men har nu svoret at forfølge T-hansen med al den dårlige omtale, jeg overhovedet kan komme til….. (ved at jeg foreløbigt har sparet en del personer samme skuffelse, som jeg fik med deres dårlige fælge)

    T-hansens service stinker!!!!!!!!!!!!!

  2. Anden siger:

    Man ligger som man er redt, hold nu op i tuder her ind, gør jeres forarbejde orienligt så ville i ikke komme i sådanne situationer….
    Jan du opdager en fejl næsten et helt år efter de er monteret og brugt, find da lige en biks som vil bytte efter et år! Bare fordi du ikke var opmærksom ved montering af dæk og fælg på bilen.
    Jeg syntes sku det er flot de vil bytte til nogle andre i samme stand der passer bedre på din bil.
    Købte en kilerem i Mekonomen i sidste uge til min bil, på kvitt. ser jeg så der står ved returnering trækker de 10% af beløbet, og ja selvfølgelig passede den ikke på.
    retur med den og ja de beholdte 10% af beløbet selvom jeg forklaret dem at det de havde givet mig ikke passet på, jeg var nede med kileremmen samme dag som jeg købe den i orig. emb.
    Og jeg var IKKE blevet gjort opmærksomt på de 10% inde…
    Det gør sku ikke at jeg smider indlæg på http://www.jeghadermekonomen.dk !
    my 2 cent.

    • Jesper Ryesberg siger:

      Det er dog den største omgang gylle jeg længe har hørt, har T-Hansen begået fejl, så skal de self. Bytte med et smil, der er ingen undskyldning for at lade være, det er svindel og super dårlig service, fandemer glad for jeg fik læst denne side, T-Hansen har lige mistet en god kunde, fandemer om jeg vil støtte bondefangeri.

  3. Anonym siger:

    Til “Anden”

    Du fik da lige fortalt din historie her 😉

    Jeg syntes da kun at det er en fordel at folk fortæller om deres oplevelser med T-Hansen det gør da at os andre tænker os om en ekstra gang inden vi handler der igen.

    Og på samme måde, så giver det jo også T-Hansen en chance for at læse herinde om folks oplevelser og måske rette op på deres dårlige service.

    For jeg syntes virkelig at Jan Larsen har fået en dårlig service hos T-Hansen. De kunne for ganske få kroner have givet Jan en super oplevelse istedet for denne ekstrem dårlige oplevelse og så havde Jan fortalt om sin gode oplevelse til 50 venner i stedet for at fortælle sin historie her på siden… Jeg syntes at Jan Larsen har gjort det helt rigtige.

    • Jesper Ryesberg siger:

      Jeg er 110% enig, super dårlig service og en omgang bondefangeri af T-Hansen, de kunne nemlig have reddet hele æren for ganske få penge, og fået super omtale i stedet, jeg handler ikke der mere.

  4. Jan Larsen siger:

    @Anden.

    Der er nu en del forskel på prisen med et sæt fælge og dæk og en kilerem.

    Jeg syntes nu mere det er dig der tuder over en kilerem, 😉

  5. Jan Larsen siger:

    UPDATE 17.03.2010

    Jeg har efter en del forhandlinger med Ole Panitzsch Salgschef hos T-Hansen fundet frem til denne løsning.

    Jeg købte 4 nye Alufælge med brugte dæk til en merpris på 1.200,- kr. Nyprisen på disse fælge med nye dæk er 4.000,- kr og T-hansen tog de andre fælge tilbage (købt for 3.000,-). Så man kan sige at jeg har betalt mig for at få en løsning. 😉 Men det var jo det jeg spurgte om for at finde en løsning, hvilket deres dækmand havde kategorisk afvist 1. gang.

    Men nu har vi fundet en løsning på problemet efter jeg har kørt 7 gange, samlet 140 km. og brugt 7 timer, så mit råd, kontakt Ole Panitzsch Salgschefen hvis du har et problem med T-Hansen.

    Det er grotesk at det skulle køres så langt ud, men måske er det omtalen der løste problemet for mig. 😉

  6. Helimek siger:

    Hvorfor sætter man ulven til at vogte får… Selvfølgelig vil T-hansens egen dækmand forsøge at konstatere, at bilen fejler noget. Er man så ikke “stærk” i en dialog/konfrontation, ender man som taber.
    Giv en troværdig mekaniker en 1/2 timeløn. Er han/hun enig i din fortolkning, tager du billeder af slidmærker, fejl og mangler. Dokumentation, hvis det hele går i hårdknude.
    Men………
    Generelt er det fører af bilen, der skal sikre sig den er i sikkerhedsmæssig stand! I dit tilfælde, går jeg ud fra, du selv har monteret fælgene efter købet. Havde du foretaget en grundig inspektion inden bilen blev sat på jorden, havde du måske opdaget fejlen. Er det ikke er dig der har monteret hjulene, er du stadig lovmæssig ansvarlig for køretøjets sikkerhed. Det tager ikke mange splitsekunder at bukke sig ned og tjekke sine dæk for uens slidmærker.
    Egentlig gav t-Hansen dig en fair behandling med andre fælge, idet dæk er en sliddel og skal inspiceres…… uanset hvor lidt man kører.

  7. Anonym siger:

    Helimek du virker da som om at du kun er interesseret i at tale ned til folk, det her er indlg nr 2 jeg læser fra dig idag hvor du forsøger at nedgøre folk som har haft en dårlig oplevelse – hvad får du lige ud af det ?

  8. Peter siger:

    Af skade bliver man klog og lærer at holde sig fra det fuskerfirma!

  9. Simon siger:

    Godt for Jan at han fik løst sin sag..

    Til info er deres reklamerede ‘pasningsgaranti’ sådan set overflødig; købeloven siger at sælgeren har ansvaret for mangler på varen. Denne sag kunne svare til denne beskrivelse:

    ” Varen er ikke egnet til det, du skal bruge den til, selvom sælger har bekræftet, at den var egnet. Sælgeren, der ved, hvilken computer du har, og hvor gammel den er, anbefaler dig en bestemt printer. Det viser sig, at printeren ikke dur til din gamle computer. ”
    (fra http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangler?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A)

    .. og så kan man jo fortsætte med: ” Når en vare har en mangel, og sælgeren skal afhjælpe (..), skal det ske inden for rimelig tid og være uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. ” – det passer ikke så godt med Jans beskrivelse! 😉

  10. Desy siger:

    kim larsens susan hbmmelile5 indholder som jeg kender den en del fejlse6tninger af akkord skift over teksten.Hvis man skifter akkord hvor det ste5r oven over teksten lyder det i f8vrigt ogse5 helt galt :Skan se der er et fint link til tabz.dk jeg bruger normalt en side der hedder Azchords.com som ogse5 indeholder en hel del gode, dog mange sve6re sange. ville bare lige gf8re opme6rksom pe5 det da det ellers bliver sve6rt for en begynder at le6re spille den ovenne6vnte sang.MvH.Christian.

  11. Tommy C. siger:

    Et lille indput fra mig om at jeg købte 4 vinterdæk ca. oktober 2012. Aftalte tid for montering og afballacering på mine eksisterende fælge, hvor vinterdækkene skulle udskiftes. Har efterfølgende konstateret ubalance (tydelige rystelser) ved hastigheder på ca. 90 km/time. Jeg har ikke klaget, så dette er kun for at fortælle, at T Hansen ud over tilsyneladende at være svindlere og bedragere overfor nogle kunder, så kan de heller ikke montere og afbalancere dæk tilfredsstillende.

  12. Michael Eriksen siger:

    FUCK THANSEN AALBORG

  13. Anonym siger:

    Når et dæk støder på bilen og sliber lakken af, så har du købt nogle for store dæk og eller fælge, der er nøjagtige mål for hvor store hjul og dæk din bil kan køre med, netop for at den skal kjnnd dreje så fæge dæk ikke støder på nogen steder, så når det er sådan i dit tilfælde så har du ikke orienteret om max størrelse til din bil også et år efter kommer du tilbage og vil have nye dæk, den går ikke, jeg havde engang en dyrehandel, og der solgte jeg en hundeseng til en kunde, og da hunden havde bidt sengen i stykker og stumper, så ville kundrn have en ny hundeseng, og den går jo ikke kan du nok regne ud, og når thansen tilbyder og give dig nogle mindre dæk så de ikke støder på, så har de lige som prøvet at løse dit eget problem, så de fejler nok ikke hos thansen, det er nok dig der ikke sætter dig ind i din bils specifikationer.

  14. ole brasen siger:

    jeg købte for en 3år siden desvære en knalerd og overholdt 1 og 2garantieftersyn mend da jeg skulde have 3 eftersyn kontakt til t hansen fik jeg den besked adt mekanikkern var syg 3 gange ringed jeg mend desvære sor jeg var en tur ved skuterland det kosted meg ny motor komentarer fra t hansen det var bare ærgelig

Leave a Reply