pli1@mail.dk

Fra: Peter Lindbo

Emne: pli1@mail.dk

Besked: Så skete det igen – for 5 gang.
Knægten beder om en lås til hans Puch Maxi-K (den til styret)
Han betaler og går ud.
finder ud af den er for kort.
kører tilbage og beder om en anden.
Den ene af de to ekspedienter siger han kan få penegene tilbage for den første – medens den anden ekspedient siger at det kan han ikke. Det er åbenbart chefen der nægter.
Så der røg penge ud igen af vinduet.
Ham den meget korpulente fedladne dumme chef de har i Skanderborg, stormer ud i forretningen når han hører jeg/vi kommer – er uforskammet svinsk og uhøflig.
Vi har på intet tidspunkt generet ham, blot redegjort for vores problemer – men han er ligeså led som han er fed!!!!
Har andre været ude for ikke at kunne få penge tilbage for et produkt der ikke passede!!!!!!!!

9 Responses to “pli1@mail.dk”

  1. Kim Rieneck siger:

    Det her står på deres hjemside lære de regler at kende tak.

    Køb i butik:
    Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelsen returnere varen til os. Det forudsættes, at varen returneres til os i væsentlig samme stand og mængde. Har du taget varen i brug, så kan du ikke fortryde dit køb. Bemærk at der på nogle varer købt i butik ikke er 14 dages fortrydelsesret. Såfremt dette er tilfældet vil det fremgå af den originale kvittering.

    Ønsker du at returnere en vare eller reklamere over en vare i en af vores butikker, så skal du medbringe bon/fakturaen.

    Bemærk at der, af sikkerhedshensyn, ikke udbetales beløb over kr. 100,- i kontanter i vores butikker. Beløb over kr. 100,- overføres til bankkonto.

  2. jojo siger:

    Hej Peter

    Jeg bakker op om din historie, det er sku for dårligt af t-hansen at de ikke hjælper din søn. de kunne da i det mindste tilbyde ham den korrekte lås og så tage den anden retur

    det er sku for dårligt at de ikke vil hjælpe, måske kunne de også have vejledt din søn i butikken da han købte låsen.

    Kim det er fint, men havde Peter´s søn købt den på nettet, så havde han jo haft 14 dages returret (også selvom varen havde været åben) og ved du hvad, jeg syntes godt at t-hansen kunne have hjulpet drengen i den her situation det er trods alt drenge som ham, som t-hansen skal leve af ikke kun nu, men også om 5, 10 og 20 år.

  3. scootergrisen siger:

    Hvis du har oplevet det 5 gange hvorfor forsætter du så med at handle der ? Det kunne jo tyde på det vil ske en 6. 7. og 8. gang også.

    Hvis thansen skriver… “Bemærk at der på nogle varer købt i butik ikke er 14 dages fortrydelsesret. Såfremt dette er tilfældet vil det fremgå af den originale kvittering.”

    Det er total dårligt hvis det er rigtigt for hvornår får man en kvittering ?
    Når man har betalt for varen så vidt jeg husker.
    Så man får altså først af vide at man ikke kan bytte en vare hvis det er tilfældet efter man har betalt og hvis man læser kvitteringen.
    Det håber jeg da ikke de gør sådan.
    Det ville da være rart at vide inden man betaler og ikke efter om den kan byttes.

  4. Kim Rieneck siger:

    Man må også selv finde ud af de ting på nettet det er ikke ulovligt.

    Postordre:
    Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelsen returnere varen til os. Det forudsættes, at varen returneres til os i væsentlig samme stand og mængde. Har du taget varen i brug, så kan du ikke fortryde dit køb.

    Du kan også undlade at modtage forsendelsen og derved udnytte din fortrydelsesret.

    Hvis du returnerer varer til os skal disse fremsendes franko, hvilket betyder, at du betaler forsendelsesomkostningerne.

    Det, du har betalt for varen, samt fragten, tilbagebetales til dig, når vi har modtaget din vare retur.

    Når du returnerer varer, bør du vedlægge en kopi af bonen/fakturaen og skrive, om du ønsker pengene tilbage, eller varen ombyttet med et andet produkt. Ønsker du pengene tilbage, kan vi overføre dem direkte til din konto, hvis du blot oplyser bankens navn samt registrerings- og kontonummer.

    Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen i en af vores butikker. Bemærk dog at der, af sikkerhedshensyn, ikke udbetales beløb over kr. 100,- i kontanter. Beløb over kr. 100,- overføres til bankkonto.

  5. jojo siger:

    Ja Kim det er flot at du har fundet reglerne fra T-hansens hjemmeside.

    Det ændre dog ikke på at t-hansen ikke følger loven, du må f.eks. gerne købe en kjole og prøve den på og passer den ikke så kan du sagtens sende den retur og få den ombyttet eller pengene tilbage.

    uanset hvad butikken skriver på sin hjemmeside, sådan er den danske lovgivning.

    hvis man køber en lås og finder ud af at den ikke passer så kan du også sende den retur.

    nu har peters søn så købt den i butikken, så reglerne omkring postordre handel er slet ikke gældende i denne sag, men t-hansen burde efter min mening yde en god service overfor drengen og ombytte den til en lås i den korrekte størrelse.

  6. scootergrisen siger:

    Kan du give et link til lovgivning hvor der står man gerne må prøve varen og stadig få penge tilbage for det lyder da helt forkert.
    Ved mange vare der ødelægger man jo indpakningen når man åbner den og hvem gider lige købe en vare i brudt indpakning.

    Låsen fejler sikkert ikke noget men hvis den originale indpakning er brudt så får de nok problemer med at sælge den igen til samme pris.

  7. jojo siger:

    Hej Scootergrisen

    Her kan du læse det:

    Du må gerne prøve tøj, som du har bestilt på nettet – med mindre det er undertøj eller badetøj. Du skal bare kunne levere det tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog det.

    Link
    http://www.forbrugereuropa.dk/indhold-FE/Spoergsmaal-og-svar/Proeve-af-koebt-toej?tc=06C03896CB084CE5BEB62ECB7CBD0AF9

    og som du kan læse, så er det endda sælgerens pligt at gøre opmærksom på hvis undertøj eller badetøj ikke er indbefattet af ombytningen.

    jeg ved heller ikke hvor forkert det lyder man prøver jo tøj i butikkerne hele tiden

    nu kender jeg ikke emballagen på den pågældende lås, men kan ikke forestille mig at den falder 50% i værdi fordi emballagen har været åben.

    jeg har læst at fona f.eks. tager fuld pris for deres udstillingsprodukter nogen gange, det er jo f.eks. tv som måske har kørt 500 timer i butikken

    ikke at jeg siger at jeg er enig i at det er ok at gøre sådan, men det gør de.
    og jeg har også prøvet at handle i t-hansen og deres varer er altså i noget lorte emballage. emballagen hos t-hansen er på ingen måde med til at sælge varen, som den f.eks. er i andre butikker og derfor mener jeg godt at peter kunne få lov at ombytte låsen hvis den ikke er brugt.

  8. Peter Lindbo siger:

    Uagtet om foprretningen handler efter regler eller imod, ligger hele humlen begravet i, at deres korpolente chef deroppe har set sig sur på os.
    Det må han gerne.
    Men at det skal afstedkomme en svinsk og ubehøvlet optræden finder jeg anstødelig.
    uagtet prisen på produktet, kan jeg godt sætte mig ind i, at en lås der har været åben, kan være svær at sælge igen.
    OK
    MEEEEEN.
    Når vi samtidig tager Thansens mangelfulde ekspertise i betragtning, må der være nogle blandt de ansatte, der mener, at godt købmandsskab kan betale sig.
    Man kunne have sagt til den håbefulde unge mand:
    ” vi aner ikke en skid om vores produkter. Men jeg kan se at vi har to forskellige typer af låse til en Puch. Du kan betale for dem begge, måle dem, og så komme tilbage med den du ikke skal bruge.”

    se det kunne være en fin måde at tackle det problem på.
    Den unge håbefulde mand, beder om en lås, får udleveret en lås, og finder bagefter ud af den ikke passer. Det havde været smart at fortælle der var to typer låse.

    Tilbage til problematikken omkring det at handle et andet sted.

    Nu hænger Uatoriserede Puch-forhandlere ikke på træerne. ikke fordi jeg vil kalde Thansen Autoriseret.
    Men når nu der ikke er så mange andre steder man kan købe NYT – så er man ligesom låst fast.

    Der er naturligvis Speedline – og en forretning i Horsens (vi bor i Skanderborg – så vi vil for fremtiden lægge vores besøg der.

    Det der undrer mig mest er, at Thansen ikke Gider gøre en fucking skid ved at forbedre sig.
    Det er ikke den menige medarbejder – det skal komme fra ledelsen.
    Og hvis vi siger det er en naturlov – så er det ledelsen der er dårlig.
    Synd – for der skal ikke herske tvivl om, at Thansen sagtens kunne få flere markedsandele end de har i dag. Det kræver ikke så meget.

    Og det kunne jeg skrive meget mere om.

    Jeg syndes bare det er sørgeligt og uanstændigt at behandle en 16-årig ungersvend på den måde – ja det er faktisk direlte svinsk.

    Et postordrefrima har den fordel, at unden ikke direkte får vejledning.
    Derfor mange gange den lave pris.
    Thansen har valgt at have ekspedienter i forretningen – derfor må det være naturligt at man som kunde kan forvente et minimum af ordentlig, venlig og korrekt betjening!

  9. Tilfreds kunde siger:

    Hej Peter,

    Det lyder da som om din søn har haft en rigtig træls oplevelse. Jeg har handlet rigtig mange gange i en thansen, godt nok ikke i Skanderborg, men derimod i Odder. Jeg har aldrig oplevet det du beskriver. Det er rigtigt at thansen medarbejderne ikke ved alt om alle deres produkter, men de har saftsuseme også meget. Min oplevelse hvor jeg handler, er at de enten ved det der er nødvendigt eller enddog rigtig meget! De ved ikke allesammen ligemeget om alle deres varer, men de har vist også hver deres forskellige interesser. De er også altid villige til at undersøge tingene hvis jeg har et spørgsmål de ikke kan svare på. Jeg synes du skulle prøve at handle dine puch ting hos dem, fordi de er virkelig nogle friske unge mænd! Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne returnere en vare fordi jeg havde pakket den ud (men det gør jeg også rimelig forsigtigt af hensyn til emballagens forfatning), og jeg kunne ikke forestille mig de ville nægte noget som helst hvis de har solgt noget forkert, shit happens!

Leave a Reply