sæde betræk

Fra: Kim Rasmussen

Emne: sæde betræk

Besked: i sommers skulle jeg bruge et nyt sæde betræk til min suzuki som er under renovering og da jeg kom hjem og skulle have det sat på så passede det ikke det var alt for småt også tog jeg der ud for og få mine penge til bage igen men nej det kunne de ikke gøre men jeg kunne da få noget andet også sagde jeg at loven siger at de skal give mig mine penge til bage og de sagde at det måtte de ikke da det var mere end 100 kr også måtte jeg bruge 10 – 15 minutter på og forklare dem købe loven som jeg nu kan uden ad og min mor er i forbruger styrelsen for det er hun så de kunne godt spare sig for deres undskyldninger og rette sig efter loven eller jeg ville få hende til og fortælle dem det også måtte jeg lige pludselig godt få alle mine penge igen så ja jeg hader også thansen og i sær efter den 20-11-09 som jeg også har skrivet om her inde.-

6 Responses to “sæde betræk”

  1. Til Kim Rasmussen siger:

    Hvor i købe loven står der, at du skal / har krav på at få have dine penge retur ? Dig og din mor har vist ikke den fjerneste idé om hvad købeloven er, og hvilke regler der gælder for returnering af varer. 14 dages returret er noget t-hansen vælger at gøre som en ekstra service, da det ikke står skrevet nogen steder at de SKAL tage en solgt vare retur, medmindre det er købt over nettet. såfremt man har købt en genstand på internettet, fremgår det i købeloven, at køberen har krav på 14 dages returret.

  2. Anonym siger:

    Da T-Hansen skriver på deres hjemmeside at de giver 14 dages returret ved varer købt i deres butik, så er det ifølge den danske lovgivning gældende.

    Så ja T-Hansen har selv valgt at give de ekstra 14 dage fortrydelsesret, men det giver dem ikke ret til frit at bruge den når det passer dem.

    Faktisk skriver T-Hansen:
    Bemærk at der på nogle varer købt i butik ikke er 14 dages fortrydelsesret. Såfremt dette er tilfældet vil det fremgå af den originale kvittering.

    og Dansk lovgivning siger.

    Ved almindelig handel i en forretning har du:

    Ingen bytteret
    Ingen fortrydelsesret
    Ingen returret

    I det øjeblik du har betalt for varen er købet bindende.

    Der er dog undtagelser :

    Hvis forretningen skilter med bytte- eller returret – Det gør T-Hansen
    Hvis det fremgår af annoncer i dagspressen Tv ell. lignende.
    Hvis du får det skrevet på bonén. – T-Hansen skriver hvis varen ikke kan byttes indenfor 14 dage.
    Hvis det er almindelig kendt at forretningen / kæden giver det. – Det er det hos T-Hansen
    Hvis varen er forsynet med byttemærke

  3. Anonym siger:

    Så medmindre at T-Hansen har skrevet på Kim Rasmussens bon at returretten ikke er gældende ved denne varer, så hænger de på den.

    Og lyder til at Kim ved hvad han snakker om.

  4. "..." siger:

    Thansen skriver:

    http://www.thansen.dk/customerservice.asp?c=3195831689&n=0&ID=388
    Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelsen returnere varen til os. Det forudsættes, at varen returneres til os i væsentlig samme stand og mængde. Har du taget varen i brug, så kan du ikke fortryde dit køb. Bemærk at der på nogle varer købt i butik ikke er 14 dages fortrydelsesret. Såfremt dette er tilfældet vil det fremgå af den originale kvittering.

    Ønsker du at returnere en vare eller reklamere over en vare i en af vores butikker, så skal du medbringe bon/fakturaen.

    Bemærk at der, af sikkerhedshensyn, ikke udbetales beløb over kr. 100,- i kontanter i vores butikker. Beløb over kr. 100,- overføres til bankkonto.

    DVS: Thansen skriver her at hvis varen er taget i brug kan du ikke fortryde dit køb…

  5. Sko siger:

    Der er grænser… Ja man kan ikke bytte det hvis det er taget i brug. Men de er vel så menneskelige at sige hvis det ikke passer “som det burde” så kan de bytte eller give pengene tilbage.

    Da jeg arbejdede i T. Hansen lærte de os også om returretten. De skiter med det ja. Men de siger til de ansatte at det er dem der skal vurdere om DE VIL give dig penge tilbage. Så fx hvis kunden opfører sig som et svin behøver de ikke give pengene tilbage. FEJL OG LØGN! Skilter de med det SKAL DE give pengene tilbage…

    At det så er totalt latterligt at kan skal have noget overført til bankkonto som man har betalt kontant samme dag eller for den sags skyld 5 minutter siden er fuldstændig latterligt..

    “Du har jo lige puttet min 100kr seddel i kassen”
    “ja øh men den kan du ikke få igen… du skal vente et par dage med at få dem overført til bankkonto fordi vi er så snothamrende dumme”

  6. http://www.dr.dk/DR1/kontant/Gode/2004/01/09/153049.htm

    Mht begreber som garanti, bytteret, returret og fortrydelsesret, så er det noget, som butikken frivilligt giver forbrugeren. De er ikke forpligtet ifølge købeloven. Det vil kort sige, at man som forbruger ikke kan fortryde et køb eller få byttet varen, hvis butikken ikke har skrevet eller aftalt det med dig.

    “og min mor er i forbruger styrelsen ” …. Mon ikke det var på tide hun kom på kursus ???

Leave a Reply