Fra: Lea Caspersen
Emne: Samme problem 3 gange i træk
Besked: Jeg har en ca 2 år gammel VGA Explora, som indtil eftersyn 4 i August i år kørte fint. Men her efter begyndte et problem som har gentaget sig flere gange: Den nægter simpelthen at starte, uagtet at jeg følger de råd og den vejledning man har givet mig til punkt og prikke.
Senest begyndte den igen med samme problem, i går 20/11-2016, efter at have været på værksted så sent som Onsdag i sidste uge (16/11-2016).
I alle tre tilfælde har der gået op mod 1,5 uge før værkstedet havde tid. Men når deres mekaniker åbenbart kun er på værkstedet en gang om ugen, Onsdag, så er der meget travlt.
Det skal lige bemærkes, at når jeg så ringer til deres kundeservice er flink, forstående og sympatisk; så den ros skal de dog have.
Se at få Thansen til at scooter retur. Du får kun problemer med den. Thansen har endnu ikke solgt noget der virker
Mente selfølgelig, de skal tage deres skrammel retur
Min flinke svigersøn har i dag forbi deres lokale forretning, Nakskov, og da mekanikeren som arbejder på skift mellem de forskellige værksteder (se nedenfor) ikke havde nogen opgaver i den butik han skulle være i dag (Maribo) tog han ud til mig og kiggede på sagen.
Han mente meget bestemt, at det var en fejl pga. for meget gas ved start og brug af karburator-sprit som skulle være unødvendigt selv i frostvejr. Så nu har han skiftet tændrøret og nu kører indtil videre fint.
Som jeg nævnte i mit oprindelige indlæg, så har den faktisk kørt uden større problemer i ca. 2 år fra den blev købt, så det har åbenbart været et tilfælde af “fejlbetjening fra kundens side”. Men han havde endnu ikke hørt om tilsvarende problemer hos andre kunder, men ville da lige tjekke med sin chef og kolleger.
Mekaniker på skift: Tilsyneladende har man hos Thansen på Lolland, Falster og muligvis Sydsjælland ikke så mange reparationer og service-eftersyn at det kan forsvares at have en mekaniker fast stationeret hele ugen i hver af deres tre butikker på Lolland og Falster.
Men så vil jeg helt klart sige, at når nu den lokale/regionale mekaniker åbenbart ikke havde mange opgaver i dag, så er det da glimrende service at han gider køre og kigge på sagen.
Men at Thansen ikke har solgt noget der virker, den må du længere ud på landet med. Jeg kender flere som bl.a. har købt cykler, reservedele til deres bil og andre ting hos Thansen, og her har der generelt ikke været nævneværdige problemer. Og min søn har tidligere skulle bruge reservedele til sin bil, kobling og udrykkerleje, som han ellers pga. prisen ville bestille fra England, men en forespørgsel hos Thansens kundeservice i Middelfart pr. mail og fik et tilbud som samlet set var billigere når leveringsomkostninger regnes fra.